Salgsbetingelser

Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester på postkortframoss.no til forbrukere.

Selger: Lasse Hennum Hansen ENK via nettbutikken postkortframoss.no

Kjøper: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

Vi tar forbehold om skrivefeil, lagerfeil og utsolgte varer.


Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og  e-handelsloven som du finner her https://lovdata.no/.

  1. Bestillings- og avtaleprosess

    Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 6. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet.
  1. Priser

    Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før fullføring av en bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til frakt og emballasje. Prisene er i stadig forandring og vi tar forbehold om prisendringer frem til gjennomføringen av hvert enkelt kjøp.

    Ved kjøp av kunst direkte fra kunsteren, som er tilfelle her, tilkommer ikke MVA. Eventuell innramming betales det MVA på som normalt.

  2. Betaling

    Betalinger utføres med Vipps. Ingen varer settes i produksjon før betaling er mottatt i sin helhet.
  3. Levering
    Mange av produktene på dette nettstedet produseres på bestilling ,og leveringstidene som er oppgit er derfor veiledende. Vi etterstreber å levere bestillingen så raskt som mulig, og senest innen 30 dager.

    Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
  4.  Angrerett
    Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir Selger melding om dette (angrefrist).

    Merk at du ikke har angrerett på spesialbestilte produkter, som inkluderer trykk på bestilling, innramming ol.


    Alle produkter skal leveres tilbake til Selger innen rimelig tid ved bruk av angreretten.

    Du har risikoen for transporten av varen tilbake til Selger. Produktet sendes tilbake til Selger i originalemballasjen, sammen med utfylt angrerettskjema. Returen skal gjøres til Selger i samsvar med vilkårene.

    Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
  1. Reklamasjon og garanti
    Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, innen 10 dager, undersøke om leveransen er i samsvar med sendingsbekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget det, gi Selger skriftelig melding om reklamasjon i henhold til Forbrukerkjøpsloven § 30.

  2. Retningslinjer for personvern
    Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Selger er behandlingsansvarlig.

  3. Endring i vilkårene
    Vi forbeholder oss retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

  4. Konfliktløsning
    Klager rettes til Selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.